Paieška
Reklama

Pradžia Straipsniai Sveika mityba Džiovinti vaisiai - natūralūs papildai

Džiovinti vaisiai - natūralūs papildai

2011-03-14 09:36:27
Džiovinti vaisiai - natūralūs papildai

Specialistai pataria žmonėms kuo dažniau valgyti džiovintų vaisių.

Ypač naudinga daugiau jų vartoti šaltuoju metų laiku, nes tai pats natūraliausias maisto papildas, stiprinantis organizmą ir imuninę sistemą.

Sotumas

Mikroelementų koncentracija džiovintuose vaisiuose, palyginus su šviežiais, yra kelis kartus didesnė: užtenka suvalgyti porą šimtų gramų ir organizmas bus aprūpintas visai parai. Kad gautume tiek pat mineralinių medžiagų iš šviežių vaisių, reikėtų jų suvartoti net kelis kilogramus.

Džiovintuose vaisiuose išlieka ne tik mineralinės druskos, bet ir visi vitaminai, skaidulos, natūralus cukrus. Juos ypač gerai vartoti dėl sudėtyje esančios ląstelienos, kuri labai reikalinga virškinamajam traktui. Džiovinant vaisius išgaruoja vanduo, o visos kitos žmogui labai reikalingos medžiagos išlieka.

Džiovinti vaisiai yra saldūs, nes juose yra daug gliukozės ir fruktozės, o sacharozės, atvirkščiai - mažiau. Šie produktai labai gerai numalšina alkį.

Kada jų valgyti nepatartiama

Džiovintų vaisių atsargiai derėtų valgyti vyresniems žmonėms. Dėl šiuose produktuose esančio fosforo pertekliaus gali sunkiau susidaryti vitaminas D ir sutrikti kalcio balansas organizme. Tai padidina osteoporozės riziką.

Nepatartina džiovintų vaisių valgyti sergantiesiems kepenų, inkstų ligomis, turint tam tikrų virškinimo sistemos negalavimų.

Atsargiai duokite šių vaisių vaikams: turite būti tikri, kad nėra jiems alergiški.

Pirkdami šiuos maisto produktus, pažiūrėkite, ar jie nėra nemalonaus kvapo, pažeisti grybelio, apipeliję, sulipę, apgraužti parazitų.

Prieš valgant šiuos vaisius būtina nuplauti iš pradžių karštu, paskui šaltu tekančiu vandeniu. Kai kuriuos reikėtų kurį laiką pamirkyti šaltame vandenyje.

Džiovintų vaisių nauda

Daugiausia kalio, fosforo bei geležies yra sukaupę džiovinti abrikosai, tad jų ypač naudinga dažniau valgyti tiems, kurių silpnesnė širdies ir kraujagyslių sistema, sulėtėjusi medžiagų apykaita, kuriuos vargina aukštas kraujo spaudimas, kurie dirba sunkų fizinį bei protinį darbą. Privalu šių vaisių įtraukti į savo racioną sergantiems mažakraujyste, jaučiantiems energijos stygių ir sumažėjusį darbingumą. Norint išvalyti žarnyną, užtenka suvalgyti 100–150 g išmirkytų džiovintų abrikosų.

Džiovinti abrikosai yra labai reikalingi, kai žmogus vartoja šlapimą varančius vaistus, nes tada organizme sutrinka mineralinių druskų pusiausvyra, o abrikosai yra gausus šių druskų šaltinis.

Visi puikiai žino - kelios suvalgytos džiovintos slyvos laisvina vidurius. Šiuose vaisiuose daug vitaminų A bei C. Taigi, jie padeda išvengti peršalimo ligų ir sustiprinti imunitetą. Valgantys daugiau džiovintų slyvų nesiskundžia regėjimo sutrikimais, stipresnė jų nervų bei raumenų sistema, geresnis darbingumas, mažesnis nuovargis. Taip yra dėl slyvose esančių mineralinių medžiagų, ypatingai geležies.

Džiovintose kriaušėse daug angliavandenių. Jei džiovinsite ne visai sunokusias, jose bus nemažai sorbitolio. Jis gali pakeisti cukrų žmonėms, sergantiems cukriniu diabetu. Džiovintų kriaušių nuoviras puikiai malšina troškulį karščiuojant. Jame yra rauginių medžiagų, naudingų sergant žarnyno ligomis. Šie vaisiai efektyviai šalina iš organizmo toksinus ir sunkiųjų metalų druskas.

Džiovintų vynuogių – razinų, vartojimas padeda išvengti peršalimo ligų. Jos tinka ir aterosklerozės profilaktikai, nes mažina cholesterolio kiekį kraujyje, o dėl gausaus maistinių skaidulų kiekio itin svarbios saugantis nuo įvairių virškinimo sistemos ligų bei vėžio. Razinose daug tokių svarbių mūsų širdžiai ir nervų sistemai mineralinių medžiagų kaip kalis, kalcis, natris, magnis. Sergantiems bronchitu, kosėjantiems rekomenduojama suvalgyti 30 g razinų, apie valandą mirkytų vandenyje.

Džiovintuose obuoliuose vitamino C yra daugiau negu žaliuose ir energinė jų vertė didesnė nei natūralių vaisių. Valgydami džiovintus obuolius stipriname kaulus, dantis, imunitetą, geriname geležies įsisavinimą.

Saldžios ir daugelio mūsų labai mėgstamos džiovintos datulės yra didelis kalio, fosforo, kalcio, geležies bei magnio šaltinis. Jas ypač tinka vartoti tiems, kurie dirba labai įtemptą darbą. Šie vaisiai puikiai praverčia peršalus, nes juose yra medžiagų, chemine sudėtimi artimų aspirinui. Nuolatinis datulių vartojimas stiprina širdį, raumenis, dantis.

Gairės: džiovinti vaisiai, džiovintų vaisių nauda, džiovintų vaisių sotumas
Tavo komentaras
Vardas:
El. paštas: Nerodamas viešiai
Tavo komentaras apie šį receptą:
Išsiųsti

Panašūs straipsniai

Produktai, kuriuos mums dovanoja vasara
Produktai, kuriuos mums dovanoja vasara
Vasara nuostabus metas ne tik poilsiauti ir pramogauti, bet ir pagerinti sveikatą, bendrą organizmo būklę. Taigi kokias dovanas mums atneša vasara ir kuo jos svarbios mūsų sveikatai...
Skaityti daugiau
Cinamonas
Cinamonas
Daumuma mėgstame tortus, pyragaičius ir kitus gardumynus, į kurių sudėtį dažnai įeina cinamonas. Tačiau šio prieskonio perdozavimas gali grėsti rimtais sveikatos sutrikimais.
Skaityti daugiau
 Stalo puošmena – daržovės
Stalo puošmena – daržovės (1)
Daržovės ir vaisiai yra svarbi žmogaus mitybos raciono dalis. Šios gamtos gėrybės yra puikus vitaminų, mineralinių medžiagų, maistinių skaidulų šaltinis.
Skaityti daugiau
Visi naujausi receptai
Sudėtingumo lygis
Reklama

Reklama




Reklama


© 2010-2021 Ragauk.lt receptai - teisės saugomos. Reklama portale - [email protected]