Paieška
Reklama

Pradžia Straipsniai Sveika mityba Rūgštinis ir šarminantis maistas

Rūgštinis ir šarminantis maistas

2011-03-31 15:29:26
Rūgštinis ir šarminantis maistas

Viena pagrindinių priežasčių, kurios sukelia rūgščių ir šarmų pusiausvyros sutrikimus - netinkama mityba ir maisto produktai. Daug rūgštinių medžiagų turi riebi mėsa, žuvis bei kiaušiniai.

Stipriai rūgštinamai veikia dirbtiniai saldikliai, angliarūgštė bei kava. Pavyzdžiui, norint neutralizuoti stiklinėje kavos ar gazuoto gėrimo esančią rūgštį, reikia išgerti mažiausiai 4 stiklines vandens.

Bet tai nereiškia, kad reikia visiškai atsisakyti mėgstamų produktų vien dėl to, kad jie rūgština organizmą. Tokio maisto kiekis mitybos racione neturėtų sudaryti daugiau nei 1/3.

Tuo tarpu organizmą šarmina dauguma daržovių, vaisių ir uogų, taip pat medus ir, kaip bebūtų keista, rūgštūs vaisiai.

Pateikiame po kelis labiausiai organizmą rūgštinančius ir efektyviausiai šarminančius maisto produktus.

Šarminantys produktai tie, kurie turi daug kalio, magnio arba kalcio ir/arba mažai fosforo, chloro, sieros:

Daržovės: agurkai, baklažanai, kopūstai, burokėlių lapai, brokoliai, salotos, bulvės, cukinijos, daigintos pupelės, pomidorai, grybai, moliūgai, morkos, porai, žiediniai kopūstai, salierai, svogūnai, ridikėliai, rauginti kopūstai, špinatai.
Vaisiai: abrikosai, avokadai, apelsinai, arbūzai, avietės, braškės, mėlynės, citrinos, datulės, džiovintos slyvos, juodieji serbentai, kriaušės, obuoliai, žalioji citrina, gervuogės.
Prieskoniai: mėtos, krapai, pipirnė, česnakai.
Pieno produktai: ožkos pienas, sojos pienas, Tofu (sojos varškė), išrūgos. Neutralūs pieno produktai - kefyras bei pasukos.
Kiti produktai: medus, alyvuogių aliejus, kviečių želmenys, pienės, migdolai.

Rūgštinantys produktai:

  • Grūdai: kukurūzų dribsniai, grikiai ir pilno grūdo kukurūzai.
  • Pieno produktai: jogurtas, grietinė, grietinėlė, varškė.
  • Mėsa: antiena bei kiauliena.
  • Žuvis: upėtakis, menkė, paltusas, silkė, krevetės, karpis.


Rūgštis sukelia ir visiems puikiai žinomi sveikatos priešai - alkoholis, kava ir rūkalai. Gal atrodys labai keista, bet organizmo rūgštiniam ir šarminiam balansui ne mažiau įtakos turi ir gyvenimo būdas. Stresas, nuolatinis skubėjimas, nejudrumas taip pat gali tapti rūgštėjančio organizmo priežastimi.

Gairės: šarminis maistas, rūgštinis maistas, grūdai, pieno produktai, žuvis, mėsa, daržovės, vaisiai
Tavo komentaras
Vardas:
El. paštas: Nerodamas viešiai
Tavo komentaras apie šį receptą:
Išsiųsti

Panašūs straipsniai

Cinamonas
Cinamonas
Daumuma mėgstame tortus, pyragaičius ir kitus gardumynus, į kurių sudėtį dažnai įeina cinamonas. Tačiau šio prieskonio perdozavimas gali grėsti rimtais sveikatos sutrikimais.
Skaityti daugiau
Infekcinių ligų šaltinis – nesaugus maistas
Infekcinių ligų šaltinis – nesaugus maistas
Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, kasmet mažiausiai 2 mlrd. žmonių, iš jų - 1,5 mlrd. vaikų, suserga nuo nesaugaus maisto. Mirtingumas nuo šių ligų pasaulyje žymiai sumažėjo, tačiau nuo viduria...
Skaityti daugiau
Fluoro nauda dantims – tikrovė ar mitas?
Fluoro nauda dantims – tikrovė ar mitas?
Jau kelis dešimtmečius ėduonies profilaktikai naudojamos tirpiosios fluoro druskos. Mat fluoro jonai kartu su seilėse esančiu kalciu dantų paviršiuje suformuoja rūgščių neįveikiamus kalcio fluorido krista...
Skaityti daugiau
Visi naujausi receptai
Sudėtingumo lygis
Reklama

Reklama




Reklama


© 2010-2019 Ragauk.lt receptai - teisės saugomos. Reklama portale - reklama@amdigital.lt