Paieška
Reklama

Mitai apie mitybą

2014-05-12 13:06:36
Mitai apie mitybą

Kartais po sunkių darbų norisi imti šaukštą į rankas ir pavalgius vėl pajutus energijos antplūdį, imtis nesudėtingų darbų arba tiesiog aktyviai pailsėti - pasivaikščioti ar pasportuoti. Bet ne visada tai pavyksta - tos lauktos energijos antplūdis taip ir neatsiranda. Tada imame kaltinti save ir net nepamąstome, kad dėl šios “negalios” gali būti kaltas vartojamas maistas. Deja, kai kurios “nuostatos”, perimtos iš tėvų ar draugų, nors ir neatitinka tikrovės, yra tapusios norma.

Kofeinas daugiau žalingas nei naudingas

Pasak mokslininkų, viename kavos puodelyje esantis kofeinas padidina energiją net 6 valandoms. Jis taip pat pagerina sportinį aktyvumą ir padidina  aspirino nuskausminamąjį poveikį. Taigi, kavą gerkite, tik su saiku. Pernelyg didelis kofeino vartojimas gali sukelti blogą mineralinių medžiagų pasisavinimą, nuovargį bei nemigą.

Cukrus suteikia energijos

Sausainiai, saldainiai ar saldūs desertai, kurių gaminime vartojamas paprastas cukrus, sukelia labai staigų cukraus kiekio padidėjimą kraujyje, todėl labai laikinai pajuntamas energijos antplūdis. Bet po pradinio padidėjimo jis labai greitai sumažėja ir gali organizmą ištikti energijos krizė.

Energijos negali būti per daug

Energijos šaltinių, pavyzdžiui, angliavandenių, kaip ir kitu maistu, negalima piktnaudžiauti. Svarbiausiuose energetiniuose prieduose yra nuo 200 iki 300 kalorijų ir nuo 10% iki 30% riebalų. Aktyviam žmogui tai normali reikalingų angliavandenių dozė - baltymų ir riebalų - medžiagų, kurios aprūpina kūną energija. Bet venkite jų vartoti kaip mažai kaloringo maisto pakaitalo. Vartokite šių priedų tik tuomet, kai reikia pasitaisyti ir pagerinti fizinį aktyvumą, bet nepiktnaudžiaukite.

Vandį reikia gerti tik tuomet, kai pajuntate troškulį

Dažniausiai troškulys yra pirmasis požymis, parodantis, kad organizme trūksta skysčių. Norint pagerinti aktyvumą, vandens reikia gerti dar prieš atsirandant troškuliui. Vidutiniškai aktyviam žmogui reikia išgerti mažiausiai 6-8 stiklines vandens per dieną. Jei esate ypatingai aktyvus ar bandote numesti svorio, vandens reikia gerti dar daugiau.
 

Gairės: vanduo, troškulys, kofeinas, cukrus, energija, mitybos mitai, mitai apie mitybą
Tavo komentaras
Vardas:
El. paštas: Nerodamas viešiai
Tavo komentaras apie šį receptą:
Išsiųsti

Panašūs straipsniai

Kuo maitinti vaikus, kad jie būtų sveiki?
Kuo maitinti vaikus, kad jie būtų sveiki?
Vaiko sveikata jo tėveliams yra vienas iš pačių svarbiausių dalykų. Tačiau ji – ne prekė, kurią galima įsigyti artimiausioje vaistinėje, ir netgi ne žinios apie vaikiško organizmo ypatumus bei mažylio lig...
Skaityti daugiau
Nešvariausi maisto produktai
Nešvariausi maisto produktai
Tikriausiai retas žmogus pagalvoja, kad visiems įprastų maisto produktų paviršiuose gali slypėti begalė labai pavojingų bakterijų.
Skaityti daugiau
Infekcinių ligų šaltinis – nesaugus maistas
Infekcinių ligų šaltinis – nesaugus maistas
Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, kasmet mažiausiai 2 mlrd. žmonių, iš jų - 1,5 mlrd. vaikų, suserga nuo nesaugaus maisto. Mirtingumas nuo šių ligų pasaulyje žymiai sumažėjo, tačiau nuo viduria...
Skaityti daugiau
Visi naujausi receptai
Sudėtingumo lygis
Reklama

Reklama




Reklama


© 2010-2019 Ragauk.lt receptai - teisės saugomos. Reklama portale - reklama (ETA) tipro.lt